pondělí 18. srpna 2008

Kráva je můj bratr voe




Blíží se open air festival v Trutnově. To je akce, kterou pravidelně navštěvuji asi 10 let a letos tomu bude nejinak. Mám tu akci rád, přirostla mi svou atmosférou natolik k srdci, že tam letos jedu místo toho, abych byl na svatbě své velmi dobré kamarádky. Když to trošku přeženu, tak je mi vlastně totálně šumák, kdo tam bude hrát. Na kapely se tam nejezdí. Tam se jezdí na Trutnov. Kdo zažil, ten mi rozumí, kdo nezažil, stěží pochopí.

Letošní ročník bude ročníkem zlomovým, odehrává se naposledy Na bojišti. Bojiště je Trutnovské letní kino, jehož blízké okolí brzy ožije stavebním ruchem. Nová zástavba propříště znemožní pořádání festivalu, neb zkrátka nebude kde postavit své stany. I když se pro příště festival přesune jinam, už to nikdy nebude to pravé Bojiště. Místo kde vedle sebe v několika dnech na jednom pódiu hraje Sepultura a Waldemar Matuška. Místo kde vás po ránu vzbudí randál skupiny Boron, který je vystřídán punkovými evergreeny a následnou bohoslužbou. Místo kde můžete odpočívat v Hare krishna kempu a pozorovat defilé ostatních návštěvníků. Místo, kde si dáte po ránu česnečku za 15,- a pak si dojdete koupit do hypru krabici čůča a nikomu nevadí, že si ji nesete vypít do areálu. Místo kde si punkeři a dredaři společně pobrukují při vystoupení Banjo bandu Ivana Mládka. A když akce končí shromáždí se pod hlavním pódiem tisíce lidí a do pondělní noci vybubnovávají do světa svá poselství...

Už zhruba měsíc se tam těším jak "malej hipík" Těším se na Piera Brice, představitele filmového Vinetoua, který přijede pozdravit účastníky festu svým nesmrtelným Hoka Héj... Na Václava Havla, který byl jmenován náčelníkem festivalu a každý rok přichází a hovoří s lidmi maje na hlavě indiánskou čelenku... Na Geronima, Martina Věcheta, jež je hlavním organizátorem a strůjcem toho všeho. A pak samozřejmě na spoustu kapel, které uvidím. Anebo neuvidím a je to jedno...

Každý rok kupuju lístky v předprodeji, jsou levnější a mám je dřív. Mám je pro sebe a své známé, a jejich známé... Letos jsem jich nakonec musel objednat neuvěřitelných 50 kusů. 50 lidí pod vlajkou CK Špunt pojede nasávat nevyčerpatelnou atmosféru magického místa a magického festivalu.

A tohle všechno sem píšu aby bylo jasné co se mi poslední dny honí hlavou... A když mi pak přijde podobný odkaz, jsem z toho naměkko:
http://uk.youtube.com/watch?v=vr3x_RRJdd4&feature=user


Mimochodem už vytvářím arch s nápisem Free Hugs (kdyby se náhodou v Trutnově chtěl někdo objímat....

Žádné komentáře: