sobota 26. ledna 2008

Co mi duní hlavou...

Kdyby někoho zajímalo, co mi duní v hlavě, tak odpověď není nijak složitá. Je to kapela Už jsme doma. Takže kdo mne trošku zná, muselo mu to být naprosto jasné už na začátku tohohle divného příspěvku. Já jen že jsem se nedávno zase setkal s označením punková kapela a to mi nějak nejde na rozum. Posuďte sami. Přikládám text jedné ze skladeb z posledního alba Rybí tuk (2003):



Tvář

Stéká mi tvář s obličeje
na polštář
Loužička nestálosti
Slaný lidský kalamář

Vypuštěná do dlaní
se lepí prstům na bříška
Bojí se
že na světle
zcela oprýská

Stéká mi tvář s obličeje
na polštář
Písmenka pochybností
Slabý lidský slabikář

Stéká mi tvář s obličeje
na polštář
Skrývá se jak téměř vytrhaný
lidský kalendář

Tvář mi stéká
dolů na polštář
O dlaně oddaně
se zachytá

Prosí ať se nehýbám
že nic se nikdy nevrátí
Že stéká jako modlitba
po vosku prokletí

Tvář pružinu napíná
a doufá že ji vymrští
Že steče jako bublina
po vosku neštěstí

Proteče mi prstama
a zbyde z ní jen ozvěna
Vrátí se do neznáma
kde je zrozená

- - - - - - - -

Sobě tváří v tvář
sedím s tváří v dlaních
Výslech už začíná

Každý brání svá
chybná rozhodnutí
Jen tvář je proklíná



to mi teď hraje v hlavě. Asi jsem pankáč. Co řeknu v práci? A co na to řeknou oni... Zkusím to nějak maskovat. Ale jestli mi do zítra naroste číro, tak mi šoupne. Spíš mi už šouplo.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

dobry start