pátek 12. října 2007

Život pracovní

Při pohledu do kalendáře si lehce spočítám, že do konce mé pracovní anabáze u současného zaměstnavatele zbývá 19 dní, z čehož je 13 pracovních a navíc mám ještě nějakou tu zbylou dovolenou… Ještě tam tedy pojedu 8krát.... Je to hodně zvláštní rok. V lednu jsem opustil brány fabriky Škoda, která byla mým chlebodárcem takřka po 6 let a od té doby se ne a ne chytit. Z části je to dáno tím, že vlastně pořád přesně nevím co chci a tak hledám práci, která mne bude plně uspokojovat a naplňovat (pche:-/) , nebo mne aspoň nebude tak strašně otravovat a zabírat mi 15 hodin denně. A tak se děje jev, že letos už měním svou práci potřetí. Každá změna s sebou nese krok do neznáma a i když si člověk myslí, že ho máloco překvapí, tak je poté překvapen dosyta. Začíná to sepsáním životopisu a jeho co největším vypilování a vychválení. Životopis se rozešle do světa a vyvěsí na nespočet webových serverů. Nesmí v něm samozřejmě chybět osobní vlastnosti, jako je flexibilita, přizpůsobivost, ochota cestovat, odolnost vůči stresu, pečlivost, schopnost zorganizovat si práci i ve stresových situacích … Nesmí v něm chybět nic z toho, co člověk ovládá a mohlo by mu to jakkoli pomoci k oslovení potenciálního zaměstnavatele. Následují odpovědi na inzeráty a telefonáty z personálních agentur. Poté i nezbytné návštěvy v personálkách. Personální (HR) agentura je společnost, kterých je v naší vlasti obrovská spousta a jejichž náplň činnosti jsem nikdy přesně nepochopil. Zaměstnavatel jim skrz své personální oddělení pošle popis pozice a oni hledají někoho, kdo by se na to podle nich hodil. Toho po podrobném pohovoru pošlou na personální oddělení, kde dotyčný absolvuje takřka totožný podrobný pohovor a je tam kde byl i bez personálky... Pak už zase vše stejně záleží na výběru zaměstnavatele, jenže člověk ze sebe musí dělat blbce vícekrát.

Nicméně v lednu jsem za sebou naposledy zabouchl dveře od škodovácké kanceláře a vydal se vstříc kariéře logistika. Nastoupil jsem do nejmenované firmy v Brandýse nad Labem a s vidinou předem nasmlouvaných velmi výhodných pracovních a finančních podmínek se pustil do nových dobrodružství... Horší zážitek už se mi snad nikdy nepovede zažít, když jsem po dvou měsících měl odpracováno víc hodin, než obyčejný smrtelník za rok, na život mimo brány závodu zbyla jen vzpomínka, rozhodl jsem se pro další pro mne do té doby nezvyklý čin – Výpověď ve zkušební době. Ona totiž vidina zlepšení nebyla žádná a s ohledem na můj pestrý mimopracovní život to bylo značně neúnosné. Praxi mám a tak jsem během jednoho dne nastupoval na nové místo v Praze. Tentokrát přesvědčen o tom, že práce zabírá skutečně oněch avizovaných 8,5 hodiny denně a že přesčasy jsou placené, a že systém, který firma využívá bude do měsíce vylepšen, že je vidina postupu, že blablablabla... To byla nejen silná motivace, ale po dvou měsících v gulagu i nádherná představa smysluplné práce v pohodové atmosféře... A zase nic, s narůstajícím pocitem toho, že zřejmě jsem mírně nepřizpůsobivý, ačkoli kolegové mne utvrzovali o pravém opaku, jsem začal uvažovat o práci uklízeče, popřípadě popeláře. Můj plat se od jejich totiž až zase tak moc nelišil... Placené přesčasy byly zrušeny plošně měsíc po nástupu, nový systém nepřišel dodnes a kromě možnosti zaspávat a nechodit denně včas, je práce ne nepodobná práci na lince v mlékárně. Rozdílem je jen kancelář a počítač... (Jestli tohle z někdo z kolegů čte, tak mi konec zaměstnání jistě trochu zpříjemní:-D)

Takže znovu zvedám kotvy a jdu to zkusit jinam. Pořád budu logistik, ale dojíždění se notně zkrátí a podle známých v oné firmě je pracovní doba skutečně 8,5 hodiny, potom už ve firmě není ani noha. Jen bude potřeba vstávat denně včas... Takže je to na mně...

Nakonec si neodpustím malý fórek, který mne dnes napadl. Je to představa HR seznamky:

Flexibilní absolvent VŠ, 26 let, se schopností rychlého pronikání do specifických oborů hledá pečlivou uchazečku s pokročilou znalostí jazyků na pozici společnice.

Požaduji: Vytrvalost, Seriózní vzhled a vystupování, vysoké pracovní nasazení.

Nabízím: Po zapracování různé benefity, diskrétnost a loajalitu. Nástup možný ihned.

Najdu tě?

Žádné komentáře: